Farfar Kalle

Min Farfar bor i Himlen, säger Pappa. Sen säger han att han är död - och då frågar ju jag vem som sköt honom...
Då får pappa en sådan där konstig blick!
Sedan säger han att det finns sådana som är döda, men som inte är skjutna...
Pappas hund är också död. Den heter Passifay. Pappa säger att den inte heller blev skjuten, men nästan.
I vilket fall så är min Farfar Kalle i himlen tillsammans med pappas hund. Dom sitter där och tittar på oss, men dom kan inte säga något. Lite som Lejonkungens pappa, men han pratar ju.

Men sedan ibland säger pappa att vi skall hälsa på Farfar Kalle.
Då tror ju jag att vi skall åka rymdskepp, upp till himmlen. Men i stället hamnar vi på en kyrkogård i Nyköping...



Här står jag vid en sten där farfars namn står på. Pappa säger att han är begravd där.

Alltså, i bland fattar jag ingenting. Är det någon annan som är 3,5 år som förstår hur det hänger ihop?
Farfar och hunden i himmlen!
Ingen är skjuten, men båda är döda!
Inga rymdskepp!
Farfar har en sten i Nyköping!

Det är sådana här lite filosofiska tankar som ibland får mig att fundera hur allt hänger ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0