Söderbärke

Under sensommaren var vi och hälsade på i Söderbärke. Det ligger i Dalarna och dom pratar jättekonstigt.
Hemma hos Glenn & Marie finns det massor av hästa och hundar. Det är häftigt.
Jag hälsade på en av hästarna i hagen. Det var häftigt. Men ännu häftigare var elstaketet runt om honom. Så fort jag tog i det fick jag en riktigt häftig stöt, så att det bara tjongade till.



Mamma tyckte jag var knäpp, men hur många drogliknande grejer kan en grabb på 3 år få tag på.
Jag testade tre gånger....

Men sedan fick jag testa att rida på riktigt. Rebecca, som är ett riktigt proffs, har en egen häst. Jag fick låna den.
Hästen är från Island och heter typ "Sigurdurgur". Det heter typ alla Isländska hästar...



Visst är den snygg?



Jag var väldigt nöjd efteråt.
Jag kände mig på nått sätt hemmastadd i sadeln.
Man kanske skall bli Cowboy...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0