Skolavslutningar

Ungefär när syrenerna blommar så är det dags för skolavslutning. Ja, för dom som går i skolan förståss. Själv har man ju några år kvar tills det är dags att förkovra mig i matematik, svenska, geografi, etc sig under institutionell ledning.
I år var jag och tittade på "nästan" två stycken avslutningar.
Först var jag till skolgården på Mälarhöjden. Gissa vilka jag träffade där?
- Två stora barn som jag inte träffat på länge...
Vi blev i alla fall fångade ihop på en unik bild.



Någon dag senare var jag till en annan skola där det var en studentcermoni.
Där träffade jag bl.a min bästa kusin.



Då är ju den veckan räddad.
Björn fick bära runt på mig hela dagen. Efter cermonin på skolgården åkte vi ner till Stureplan och käkade lunch.



Det blev en fantastisk lunch på Henkes krog - Grodan, med alla kusiner och Farmor.
Först blev det Nässelsoppa till förrätt, som avrundades med köttbullar och potatismos.

...och fint väder var det oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0