Big fishing

Jonas har alltid ett kastspö riggat på vår båt. Han slänger ut bläckfiskbetet på morgonen och halar in när vi närmar oss land.
På vär från Serifos till Sifnos högg det till.


Man kunde riktigt känna hur Jonas adrenalin steg och spred sig över hela båten. Gissningarna var många från de mest optimistiska om en svärdfisk på 100 kg (Jonas) till ett bildäck (Liza). Själv hoppades jag på en haj!
Men efter mycket hopp och förtvivlan samt och en stark insats av Jonas kunde Janne plocka upp en trött Tonfisk.

 

Alla skulle nu posera med fisken som uppskattningsvis vägde sisädär 15 kg!



Jonas, pappa och farbröderna. Sedan fullbordade Jonas slakten.

   


Själv höll jag mig lite på distans...

Men vilken höjdarfångt.
Skall bli roligt att höra om Totte lyckas matcha detta på sin fisketur till Norge. Jag är skeptisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0