Nyår 2010

Har ju glömt att redovisa nyårsfesten.
Jag korkade upp redan på eftermiddagen! Mamma, pappa och jag tog en skål i lugn och ro innan gästerna kom. Mamma dukade jättefint och pappa fixade mat!

     

Sen, efter middagen, när klockan började närma sig 12-slaget gick vi ut. Jag satt på altantrappan och tittade när pappa sköt raketer.



De vuxna var helt galna i snön... Sedan skulle alla krama mig.

      

Gästerna drack champis utomhus och såg jätteglada ut. Per & Merja var glada. Totte & Susanne var glada. Mamma & Pappa var glada. Tommy & Anna fastnade inte på kort! ?

      

Efter 12-slaget var det dags för underhållning med "Me on the table..."
Gjorde en bejublad imitation av Gene Simmons (fast utan smink).



Så var 2011 infirat. Jag hoppas och tror på det här året. Det ett typiskt Gustav-år.
Enligt det Kinesiska horoskopet går vi från Oxens år över till Tigerns år den 14 februari.
Själv är jag född under Råttans år. Det känns helt rätt när man ser vad Råttan står för...

Den kinesiska mytologin betecknar Råttor som kvicktänkta, sociala, känslomässigt intelligenta och ytterligt sällskapliga. En stor passion hos Råttor är att alltid få veta varför, när och på vilket vis allting fungerar. Råttors svaghet är ofta direkt beroende av deras stora nyfikenhet och vilja att utforska allt omkring sig.
Deras äventyrlighet leder ofta till snabba affärer och stora risker. Råttor anses vara mycket vältaliga och talangfulla inom diverse områden, men saker i deras närhet sker ofta för fort och med liten eftertanke.

Det är jag det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0