Julaftonen 2011

Så kom den då till slut - Julaftonen.
Mamma och pappa lagade mat och fixade hela dagen. Men jag hängde med mormor. I år finns det ju ingen snö, så vi fick helt enkelt ta en promenad!
Men sedan började folk "drälla" in:
Anders, Helen, Björn, Annelie, Maria, Erik, Farmor. I nästa våg kom Janne, Inger och Cillan. Sedan kom Kalle!
Vi småkollade på Kalle Anka & Co på TV innan det var dags för mat. Mamma hade dukat upp Julbordet i köket och ordnat festdukning i stora rummet.

 

Sedan - efter middagen kom Tomten.....



Jag vet... Jag hade lovat att inte vara rädd i år, men det gick inte! Han såg ju så läskig ut, med hår i ögat och pipig röst.
När det var dags för julklappsutdelning så satt jag tryckt med Anders i soffan...



Sedan skickade jag "springare" fram till Tomten när det var mina paket som lästes upp.



Här är det Cilla som "modigt" går fram och hämtar paket.
- Visst är Tomten läskig. Trots det så lånade min pappa ut sina glasögon till honom.. Huvva!

Det blev till slut en fin kväll! Så snart Tomten hade gått vågade jag mig ner på golvet och började öppna ALLA paket.



Vilka grejer och vilka klappar jag fick!

Woaw tack Tomten!
(även om du är läskig)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0