Kattmössa

Nu är det vinter igen. Jag har faktiskt lite svaga minnen från förra året. Men för mig på drygt två år så verkar det svenska klimatet väldigt hattigt...
Ena stunden badar man i poolen, grillar korv, åker båt och går omkring i t-shirt och shorts.
Bara en stund efteråt så är det stora tjocka och otympliga overaller, kängor och för min del en katt...
Jag har nämligen en kattmössa.


Den är fantastisk. Varm och mysig när man är ute och kastar snöboll.



Nu finns det en del människor med vegansympatier som menar att det är moraliskt fel att gå runt i en kattmössa. Pappa säger då att det inte alls är en kattmössa. Det är en kaninmössa gjord på vildkanin från Kreta. Det är ju en helt annan sak - eftersom det finns jättemånga kaniner på Kreta.



Jag kommer dock att fortsätta kalla den för kattmössan eftersom jag inte kan säga kaninmössa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gurkan, tar du ut nappen så kan du säga kanin:)

2010-11-30 @ 20:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0