Halloween

För ett litet tag sedan var det något som kallas Halloween. Det är något man hittat på i America. Man klär ut barn till hemskheter, skjutsar iväg dom till grannen för att tigga godis och om man får något gott går man därifrån. Men om man inte får något så skräms man - jättemycket!

På mitt jobb (dagis alltså) skulle de stora barnen ha Halloween party. Jag ville såklart vara med dom så jag övertalade min mamma att investera en smärre förmögenhet för att hennes son skulle vara glad. Det gick!
Här står jag i min hemska häx-dräkt och övar på att se skrämmande ut. Det gick sisådär!


Men när jag fick hålla i kvasten blev bilden liksom lite mer fullkomlig och när jag kom till dagis såhär...

...var det många som fick hicka. Några kissade på sig också. Inte Gittan - men hon kände inte riktigt igen mig när jag la på min skådespelarmin.

Men sedan kunde jag inte hålla mig. Då blev jag igenkänd.



Jag är säker på att, om det funnits en tävling i att se otäckast ut så hade jag vunnit. Det svåra var bara att hålla masken och inte skratta när barnen blev rädda!

OOOOUUHAHAHAHA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0