Bränt barn skyr elden

När julen närmar sig så börjar en rolig tid för oss barn. Då tänds det nämligen ljus överallt som man kan studera, mysa vid och framförallt leka med. Det blir alltid en sådan rolig reaktion på de vuxna när man närmar sig ett levande ljus. De verkar tro att vi barn är självplågare och pyromaner eftersom de blir hysteriska när man är i närheten av ett ljus. Se bara på bilden under hur en hysterisk hand tar tag i min arm!
Inte vill jag elda upp något, eller bli bränd. Ni känner väl till ordspråket - Bränt barn skyr elden!




I själva verket vill jag bara studera ljusets fladdrande låga, njuta av fridfullheten och stämningen samt fundera på önskelistan inför julafton. Den kommer - jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0