Snön faller, och vi med den...

I rubriken har jag citerad Ulf Lundell, det är en gammal trubadur från förra seklet. Han var väldigt populär då och är det fortsatt bland de äldre, alltså de som är jättegamla. Typ mina föräldrar och framförallt Pappa. Han brukar sjunga på den sången när det snöar...

Snöat ja. Det har det gjort. Massor. På vår tomt når snön upp till min näsa och jag är typ 92 cm lång. Det har aldrig varit såhär mycket snö i hela mitt liv. I alla fall inte vad jag kommer ihåg. Jag gillar snön, eftersom det egentligen är vatten och jag gillar vatten.

Idag var Pappa och jag ute och skottade igen. När vi kom från dagis hade plogbilen varit här igen. Den är jättedum för den plogar upp all snö framför vår infart. Så när vi kom hem svor pappa. Den plogbilschauffören som har hand om vår gata är en elak en. Så fort det har snöat siktar han på vår infart. Det säger i alla fall pappa. Innan vi kunde köra in var det skottning. Här ramlade jag in i snön.


och blev alldeles snöig...


Sen skulle jag göra en snöängel,



men jag hamnade lite djupt i lössnön. Men det var mysigt! Som att sväva lite på moln,
liksom en riktig ängel..



men molnen svävade liksom nästan ända in i näsan och öronen.
Så jag fick gräva mig fram igen.
I morgon skall jag skotta poolen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0