Äntligen Julafton

Så kom då äntligen Julafton. Det visade sig snabbt att mina blogginlägg den senaste tiden gett effekt. Tomten är tydligen en flitig bloggläsare på nätet. Paketberget kan såklat även bero på att jag varit en väldigt snäll kille - den senaste tiden.
I vilket fall som helst så kom tomten med så mycket paket att jag inte hann öppna dom. I stället satte jag mig och vaktade högen. Det var en del busiga farbröder och kusiner som försökte norpa åt sig en del paket, så det gällde att vakta noga. Fick lite hjälp av Alice när det var som stökigast.



Tomten visade sig vara snäll, trots att han såg läskig ut. Jag vågade mig till slut fram och ge honom en kram. Det var också lite baktanke med det inför nästa år. Nu kommer han att åka iväg till Nordpolen med ett positivt och glatt intryck av Gustav Lindberg. Det är aldrig fel. Det gäller att jobba på lång sikt.



Sedan var det dags för paketöppning... Jag höll på hela kvällen. Alla fick sina favoriter - av mina klappar! Morfar var sjukt sugen på en helikopter. Farbror Janne gillade en radiostyrd Ferrari. Själv myste jag runt i en Spiderman- Robe medan jag fick hjälp att bygga ihop en Ambulans Playmobil.

Tills slut blev det väldigt sent. Då kröp jag upp hos Björn i min nya självlysande skelett-pyjamas, tiger-snuttefilt och några av julklapparna. Kvalitetstid!


Sammataget kan jag konstatera att årets Julafton var sjukt lönsam. Dessutom väldigt trevlig.
Tack till alla:
Farmor, mormor, morfar, Farbror Janne & Inger, Farbror Anders & Helen, Kusinerna: Liza, Cilla, Maria, Björn och Erik samt Jonas. Sist men inte minst mamma & pappa!

Jag ser redan fram emot nästa julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0