I Riktiga Fjällen!

Nu har jag äntligen varit på Pappas "riktiga" jobb. Ett par dagar i de Riktiga Fjällen kan göra vem som helst kär i Hemavan.
Men det var konstigt för alla pratade annorlunda. T.ex kallade dom mig för N'Gustav! Inte alls som fröken Gittan på dagis.
Sen var det jättemycket snö - precis när all snö hemma försvunnit. Sen var man tvungen att ha hjälm! Men det var bara när man var i backen.

Sen var det de'här med skidåkning. Först skulle man prova pjäxor och skidor på Skidshopen. Men jag fick inga stavar. Thomas Ringbrant, som är platschef kör inte heller med stavar. Så det var väl ok.  Sedan skulle man då pröva i backen.

   Det var jättejobbig när man tappade snuttefilten.

Pappa ville att jag skulle åka utan snuttefilt - men någon trygghet vill man ju ha i nya situationer....



I vilket fall fick jag mersmak även om jag blev trött. Nästa år skall jag hyra ett Völkl Mantar eller ett par Head Chip, som pappa har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0