Min första födelsedag

Fredagen den 24 juli var en stor dag för mig. Typ en milstolpe!
Det började i Harstad och som sig bör med att familjen sjöng. Jag smet iväg till duschenför iförd min tårtmössa och flagga.
 

Efter frukosten tog vi oss snabbt ner till kajen. Där fortsatte jag att "reta" norrmännen med min flagga... samtidigt som Hurtigrut båten Kong Harald kom in.

      

Vi etablerade ett basläger på akterdäck i solen. Jag somnade förståss när de andra solade och tittade på allt vackert runt-om-kring. Tutsi och Mutsi posade.

Sedan blev det dags för födelsedagsfirandet. Jag fick en glass och massa paket som jag sedan lekte med i cafeterian
till de andra gästernas "glädje".
   
Sedan höll vi oss mycket ute på däck. Jag tog en runda på promenaddäck och inspekterade.
      
När jag träffade en engelsk tant, med "kulor i grenen".

     
Hon sa "My yellow balls, seems to be funnier than dad's". Pappa tyckte tydligen att det var roligt!!! Jag fattade ingenting.

Sedan tittade mamma och jag på utsikten
 sedan tittade jag själv....



och då blev min mamma "hysterisk"!
Sedan kom vi fram till Trollfjorden. Alla vuxna sa Ohh, Ahhh, Åhh! Men jag såg inga Troll....

Däremot träffade jag en identisk kompis. Helt otroligt! Likadana kläder, napp, frisyr och storlek. Men han sa inget. Han gjorde bara samma sak som jag hela tiden.



Jag undrar om han också fyllde 1 år samma dag???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0