Mr 1%

I helgen har det varit kalas, massor av folk har passerat in och ut i huset. Många har jag såklart känt igen, men även om man är ung så sviker minnet ibland....
Anledningen till att det varit folk här är att jag firat min halvårsdag. Stolt över alla framsteg man gjort under dessa drygt 180 dagar som gått sedan jag pluppade ut, blir man ju snabbt nedtagen på mattan igen.  Min pappa nämnde att jag bara levt 1% av hans liv. Ganska exakt t.o.m. Jag fattar inte hur han kan komma fram till det. Han har ju inte gått på Södra Latin som min supersmarta brorsa gör...
I vilket fall som helst kände jag igen några ansikten bland dom som hälsade på. Först och främst var min farmor här. Hon är typ - jättegammal - så få % som jag levt av hennes lev finns nästan inte. Hon är i alla fall jättemysig och har hur mycket tid som helst med mig.
Sedan var pappas brorsor här. Den äldste som heter Janne kallar sig extra farfar. Kul kille! Den andra heter Anders och han hade flera av sin barn med sig. De är tydligen mina kusiner och heter Erik & Björn. Björns gulliga flickvän var oxå med. Hon pratar jättekonstigt och kallas Felippa i vår familj (men hon heter Annelie).
Sedan har ju mammas kompis "Issue-Merja" varit här och druckit upp mammas vin...Hennes dotter Kelly var såklart oxå här. Hon är ju här nästa jämt eftersom det är syrrans kompis.
Sedan var det en roligt tjej till här. Hon heter Kristina och har varit barnflicka till Kalle och Greta när de var ungefär så små som jag är. Hon pratade jättesnabbt och mycket. Spännande!


Här är Kristna och jag på bild.

I morgon är det måndag igen. Då skall jag se till att vakna tidigt så att inte pappa försover sig!
/G


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0