Längd- och viktkurvan pekar stadigt uppåt...


Tja!
Idag har jag varit på 6-månaders kontroll, en märklig upplevelse.
Först kommer Kristina (BVC-tant, som jag brukar träffa) och då klär mamma av mig alla kläderna inkl blöjan (Tänkte först skicka iväg en välriktad stråle...men jag beslöt mig för att hålla på det sprattet ett tag till. Kissade tydligen på Kristina första gången vi träffades!) , sedan läggs jag på ett kallt bord med ngn form av mätsticka (69.5 cm), för att flyttas över till en våg (9.5kg). Detta är ju inga konstigheter, men just wait...
Blir sedan ivägskickad till doktorn, en snäll tant i 50-års åldern, som döm av min förvåning,knappt säger hej, innan hon börjar kasta ett gäng med klossar omkring sig, samtidigt som hon tittar uppfodrande på mig, jag fattar ingenting-tror hon att JAG ska plocka upp klossarna eller???  Efter att ha gjort samma sak 13 gånger, väljer hon ut en gul kloss som hon ger mig-jag vågar inget annat än att ta emot den, suger lite förstrött på den och lämnar den sedan till min mamma. Jag pustar ut och tänker att nu är det väl över och vill tacka för mig och gå-men icke sa nicke, då börjar tanten "talla" på mig, från huvudet och ner i BLÖJAN!!! Hallååååå, där får bara de närmaste vara... tur för henne att jag inte hade gjort nr 2! Mamma förklarade sedan att hon bara ville kolla så att ljumskarna var ok (sure...) När denna cirkus var över, tackade hon mig för att jag hade varit så charmerande (mitt sneda leende funkar ALLTID!), snäll och otroligt duktig för min ringa ålder-"fin i hullet " dillade hon om oxå! Jag vet inte, men mamma var minst 2 meter lång när vi gick därifrån! :)

Efter denna upplevelse, åkte vi raskt till Kvantum-mamma skulle nämligen ha tjejerna på middag och hon hade tydligen ändrat menyn i sista sekund och behövde stödköpa lite saker. Say no more, men sådan är min mor!

NU är det dax att ladda batterierna och sängen väntar (undrar varför jag flodhästar på mitt påslakan, vad är det för fel på enfärgat)!

Go´natt
G


 Medan man funderar på vad man ska göra kan man slå sig ner och sjunga en visa.

A.A. Milne

Kommentarer
Postat av: Pelle Lindberg

Gurra!

Du tokväxer ju! men det är inte så konstigt med tanke på hur mycket gröt du äter...

2009-01-30 @ 04:13:04
Postat av: mormor



Hej Gustav!

Du är så söt, så man fullständigt smälter när man ser dig.Nu längtar jag att få komma upp och hälsa på dig och få krama dig.



Hälsningar mormor o morfar

2009-02-01 @ 11:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0