Jag i Travträsket...



"Hästar är som hundar,fast lite större"
...ovanstående begrepp myntade min V75 spelande pappa,långt innan jag var född! Jag har träffat två hundar i mitt liv, Alice (15 kg) och Casper (60kg) -och ja, hästar är sjukt mkt större. Fast hästarnas munnar är toklena, jag ville klappa hästen hela tiden, men pappa tyckte att jag var lite för "på"...

På bilden hänger jag med min favoritkurre, Per Lennartsson och den enda häst jag känner och som jag sett trava, Lizzie la Vie.  Nu måste jag viska, så att inte pappa hör-"men det gick  visst inte så himla bra på Solvalla sist"

Hursom, imorgon är det då STORA hästdagen och då börjas förberedelserna inför loppen direkt på morgonen. Jag brukar väcka pappa runt halv 7, han fattar ff inte varför jag gör det-hallååååå,ska man ta hem de stora pengarna måste man läsa på. Kaffe sätts på, tidning och dator hämtas (av pappa, jag chillar mest med den trötta mamman...) Vi läser och läser, funderar på spikar och vilka hästar som ev kan skapa lite "drag i kuponghögen". Pappa är grym, hans taktik är oslagbar-inte ens Lasse Bengtsson på Tv4 slår hans listiga drag.
Sedan går vi upp, fixar och trixar, ev en liten utflykt, ngn kommer på besök-ja ni vet, helgmys.

Men, 18.00 sharp, slänger sig pappa i soffan (oavsett var vi är, tror ni att min mamma blir generad-japp!) och jag, ja jag slänger mig över honom och sedan ligger vi där lopp efter lopp efter lopp-sjukt spännande vill jag lova. Så alla ni, som har funderat på vad en kille som jag gör kl 18.00 en lördagskväll, här har ni svaret!
Om vi vinner något?! U bet-vad var det du inte förstod i meningen "Pappa är grym, hans taktik är oslagbar"

Är du intresserad av lite stalltips,maila mig på [email protected], så ska jag se till att du får latest news from stallbacken!
G






Kommentarer
Postat av: STORA Syster !

Seriöst !!

Jag har typ världens sötaste lille bror !

:D<3<3







P.S. Jag har faktiskt en söt storebror också... ;)<3

2009-01-23 @ 21:20:47
Postat av: Sarahpara Marsviken

Gurra jag bara myser när jag läser din blogg.. Du kommer absolut att bli årets bloggare 2009...Kram från tjejen som brukar hoppa upp o ner framför spegeln med dig:-)

2009-01-28 @ 22:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0