Hällevik

Man kan ju av mitt vokabulär och vakna intellekt tro att jag är en äkta Stockholmare, men faktum är att min mor härstammar från Snapphanarna nere i Blekinge.
Så, ibland far vi dit, för där bor släkten som jag bara träffar då och då... Morfar, mormor, morbror och kusin. Min morfar har en pedantiskt skött trädgård. Det går inte att jämföra med våran. Hans gräsmattor har bara gräs medans vi har sk "ängsmix" hemma i Mälarhöjden. Men han har också pool.  Nu fick jag faktiskt fylla den själv.
 

Deras hund heter Alice. Hon och jag bondar mycket...

 Pappa och morfar sköt luftgevär på en "tavla" som såg ut och lät som en skata och kunde flyga. Jag fattar ingenting ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0