Halloween

På Halloween klär man ut sig till spöke, häxa eller varulv. Sedan skrämmer man grannarna för att få godis.
Men förr i tiden hette halloween - Allahelgons dagen i Sverige. På den tiden ärade man sin bortgågna släktingar och vänner. Man gick till kyrkogården och tände ljus.
Det gjorde jag i år.
Jag gick till min farfar Kalles grav.
 
Nu tycker jag att det är lite konstigt. Pappa har försökt även i år att förklara det där med döden. Men jag fattar inte, trots att jag är fyra. Hur kan någon sitta uppe i himlen och tittar på oss, samtidigt som han ligger begravd vid en sten med hans namn på?
Det där får nog någon förklara för mig lite mer ingående när jag blir större!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0