Kolmården

Det var en dag i juni.
Just när sommar'n är som bäst.
Då satte vi oss i bilen och "crusade" ner till Kolmårdens djurpark.



Genast fick jag gå in till getterna och grisarna. Kände mig omedelbart hemma. De fick lite hö av mig.

Sedan tittade vi på noshörningarna. De var äckliga - men facinerande....
Medan jag åt godis - så åt dom bajs!



Jag funderade mycket på det där med bajset... Undrar om de inte känner smak i munnen? Eller också borstar de aldrig tänderna, så att den dåliga andedräkten tar bort bajs-smaken?
Pappa berättade att det finns anslagstavlor som säger att man inte får mata djuren.
Det tycker jag verkar konstigt...
T.o.m. bananskal och äppelskruttar måste ju vara bättre än bajs. Det skulle i alla fall jag tycka.
Men det kan ju vara så att Gazellbajset är lite kittlande och känns spännande. Det kanske "gifter sig" i munnen med dyvattnet som de dricker.

Till slut fick mina föräldrar dra mig ifrån noshörningarna till linbanan.


Där åkte vi högt uppe i luften och såg massor av trötta djur som sov. Girafferna stod i alla fall upp. Men mest intressant var de som åkte i korgen bakom oss...



Det var jätteroligt att se Anders, Helen, Maria och Anna bakom galler!

Sen blev det såklart en odyssé bland alla sevärdheter...

Delfiner                         Gorillor                        Släkten
      

Bäst av allt var ändå när pappa och jag smet iväg för att åkte Berg & Dalbanan. Woaw vad det kittlade i magen...



Mamma var helt hysterisk efteråt när hon sprang och hämtade mig.



I slutet, när alla ville åka hem,  fick pappa jaga mig. Jag ville inte åka hem. Men Anders var jättesnäll och skjutsade mig sista biten i en rolig kärra.

På hemvägen var alla barnen jättetrötta...



Det var en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0