The final edition of "Årets Önskelista"

Kära Tomten!
Här kommer en önskelista från ett litet barn i Mälarhöjden.
Det är jag alltså - Gustav!
Eller Gurkan, som nästan alla kallar mig. Numera även fröknarna på dagis!
Jag är en snart 3½-årig kille, med blont och ostyrigt hår.
Jag är också lite som Karlsson - lagom rund!
Jag har precis passerat 1m i höjd över golvet.
Mina intressen är att klättra i träd, cykla, bada i poolen, äta godis & ostbågar, se på dvd, spela gitarr och leka med bilar.
På senaste tiden har jag också börjat måla och baka.
Jag tycker om att sova på mornarna och att vara vaken på kvällarna.

Om man skall försöka beskriva min personlighet så är jag en väldigt social kille. Någon skulle kanske säga aggresivt social, men i så fall bara dom som jag hyser extra stor empati för.
Jag är nästan alltid snäll mor mamma och pappa. Och om vi skulle hamna i en dispyt, så lyckas jag ändå vända deras humör med min humor. Dessutom tycker de att jag pratar roligt eftersom min logoped har lite svårt att få till några ljud. Framförallt är det just nu mina "S" och "V".

Tomten om du tycker att ovanstående beskrivning av ett charmigt barn är värd många julklappar, så finns jag här på Julaftonen och tar emot dig med öppna armar.
Men som vanligt önskar jag att du kommer före middagen, för den kan hålla på hur länge som helst, eftersom alla skall sjunga och skåla hela tiden i timmar!

Nu vill jag presentera
The Final Önskelista 2011:

1. Wii spel
2. Trumset (inget sån't där barnsligt)
3. Batman/Spiderman tröja
4. Bilar 2 (DVD)
5. Resa till varmt väder där det finns pool.
6. Axelband till min guitarr
7. Monsterspel
8. Grävskopa
9. Stickad ny Pippi-tröja av farmor
9. Andelar i min bofond (Det där har min pappa skrivit).
10. 4-hjuling
11. Inga kläder (förutom Pippi-tröjan och Spiderman-tröjan)

Några reflektioner;
Egen mobil har åkte ut från listan då jag inser att jag trots allt är för ung. Jag tänkte att jag skulle skoja med Inger igen och önske dreggelresistenta tröjor. Men hon har nu, efter att ha frågat i alla butiker, förstått att jag skojjade med henne. Så det är gammalt!
Men mest av allt önskar jag mig en fantastisk Julafton med alla mina närmaste omkring mig.

Tack Tomten!

Din Gustav!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0