Luciadags - igen!

Så här - mitt i vintern - 11 dagar för jul, är det dags för en av årets konstigaste maskerader.
För tredje gången firade jag Lucia på Vasan. Jag börjar bli van nu och tillhör också några av dagisveteranerna..
Först kör vi den traditionella uppställningen på trappan där vi sjunger.



Det är jag som står i tomtedräkt bredvid Lucian. Nej, inte det brunbrända barnet - utan på andra sidan!

Sedan var det dags att kramas. Först fick mamma en kram sedan fick Greta en kram!

  

Sedan sprang jag iväg till skogen och busade en stund.



Sedan var det dags för ännu en kram. Det är lite jobbigt när tjejerna ligger på hela tiden och vill ha sina kramar. Men jag bygger för framtiden....



Så Maria fick äntligen sin kram som hon tjatat om hela dagen!
Slutet gott, allting gott - nu får man säkert extra många julklappar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0