Julgransjakt

Så här knappt en vecka före jul är det dags för julgransjakt.
Det är tydligen en tradition som min pappa och mina stoa syskon haft i många-många år.
Nu var det premiär för mig.
I ett snöigt landskap färdades vi sydväst mot Sörmlands djupa skogar och hamnade på Frändesta.
Där togs vi emot av två galna hundar. Sedan bar det ut i skogen.



Det var småkallt och blött, men gubbarna jagade på för att få igång en eld. Här är det Johan och Per Ek som ser glada ut medan Greta skyddar näsan...

Men Greta och jag tog initiativet att välja gran till oss. Efter mycket dividerande var vi överens.



Vi kallade på pappa som kom och fällde trädet. Idag hade han glömt motorsågen så han fick använda en mer konventionell metod med ett redskap som kallas yxa. Respekt!
Han verkar kunna allt - min pappa!

Sedan hittade jag ett hål



Jag satte mig där och njöt lite av naturen. Man är ju ganska van numera eftersom jag tillbringar mycket tid i naturen med min dagisgrupp.
Här var ett perfekt ställe att leta Rumpnissarna. Jag tog till och med hjälp av Johan, men vi hittade inga.

Men nästa år kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0