Dan före dopparedagen

Tänk va!
I morgon är det "dan före dan"...
Min fjärde julafton är i antågande, trots att jag inte ens är 3½ år...
Förklara det någon som kan!
Ikväll har pappa och jag bakat pepparkakshus. Nja, det är ju inte riktigt sant.
Vi bakade faktiskt alla väggar och tak för några dagar sedan. Sedan fick dom ligga framme på ett fat i köket.
När vi sedan skulle sätta ihop huset så saknades det en gavel och halva skorstenen.. Mycket mystiskt tyckte pappa och givetvis anklagade han mig för att ha ätit upp dom.
Men tji fick han!
Det var Morfar Bengt!
Så vi köpte helt enkelt en byggsats i affären. Men den har vi monterat ikväll.

Jag tyckte historien var väldigt bra, för nu skyller jag allt på Morfar Bengt, även när jag råkar fisa...

Inför Julaftonen vill jag hälsa Tomten välkommen!
Nu är jag inte längre rädd för honom utan inser att han berikar mitt liv - en gång om året, väldigt mycket.
Här är en bild på Tomten från förra året i Oxelösund.



Nu skall jag ladda för min sista önskelista.
Hoppas att Tomten har tid att läsa bloggar, så här dan för dan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0