Detaljstudie av delfinerna...

Hur ofta sitter man typ 2-3 meter från en delfin?
Jag satt typ 25 meteribland från delfinerna när vi var och kollade dom på Kolmården.

Blir man lite förvånad då de bara dyker upp framför fören på vår båt. Vi seglade från Mykonos till Syros och rätt som det var ropade Helen - Delfiner!
Alla på båten samlades i fören, och under 45 minuter hade vi närkontakt.



Dom är så fina... Speciellt när de lägger sig på sned och tittar upp och söker ögonkontakt. Man blir alldeles varm.

   

De var så lekfulla: Hoppade och tjoade till oss.
Jag satt på första parkett.



Ibland kändes det som om de körde "syncronized" swimming..

 

Vår dag blev så fantastiskt bra efter detta möte.
Vi kände nog alla en inre harmoni efter mötet med dessa djur.
För mig personligt blev det en händelse kommer att påverka min utveckling oerhört.
Jag känner nu att det där med blöjor kan jag lägga ner. Det betyder att jag snart är redo för Höstterminen på dagis i min nya grupp "Ur & Skur".
Nappen - är på gång att släppa sitt grepp om mig. Snart åker den...
Och snart känner jag tvånget att välja inriktning på Universitetet! Juridik vs ekonomi - eller båda?

Tänk vad ett delfinmöte kan leda till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0