Att testa föräldrarna

Ibland känns det bra att testa sina föräldrars tålamod.
Det gjorde jag på Naxos.

Först ville jag klappa en hund. Min mamma gillar inte det, för hon tror att alla levande djur utanför Sverige har loppor. Jag tror att det är fel. Jag tror att även svenska djur har loppor....
Men dom är ju gulliga ändå. Jag har dessutom förstått att även svenska barn får loppor på dagis eller i skolan. Mamma vill inte klappa dom heller...



Sen hittade vi ett torg. Jag sprang i förväg och hoppade upp på en motorcykel. Det var bara att gasa. Jag fick åka i nästan 5 minuter, innan pappa var tvungen att betala 7€!!.
Pappa var lite rolig - då eftersom han ville ha kvitto.
Mannen som hyrde ut blev lite upprörd, men pappa sa att om vi skall hjälpa Grekland med lån pga deras budgetunderskott, så måsta alla ta sitt ansvar. Han förklarade att han ville ha ett kvitto så att han var säker på att uthyraren betalade rättmätig moms till staten.
Gissa om mannens ansikte blev väldigt långt - innan pappa förklarade att han skojjade! I alla fall lite grann...

Under tiden hann jag ta karusellen i besittning.



Här gick ytterligare 2€.

Sedan låste dom fast mig i vagnen. Sedan var vi snabbt tillbaka på båten.

Jag tyckte föräldrarna klarade testet hyfsat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0