Råttjakt

Den senaste veckan har vi haft besök av en råtta i grannskapet till mammornas förskräckelse. De har "IIIIaaat" varje gång den synts till. Min morfar och min farbror Anders bestämde sig för att försöka fånga den. De monterade varin fälla med ost och placerade på strategiska ställen.
Morgonen efteråt så hade råttan fastnad i Anders fälla som var placerad i komposttunnan.

Här poserar morfar och jag stolt med fångsten.



Råttan var jättesöt. Jag publicerar därför två små bilder på den. Om du vill se dom lite bättre så klickar du på bilden så blir den större. Om du som mamma tycker den är äcklig och "Iiiiiaaar" varje gång du ser en råtta - så klicka inte!

  


Nu bor råttan i en håla under en sten i skogen. Morfar grävde ner den där. Jag undrar om den får luft?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0