Havsfiske

En dag bestämde de vuxna i min närhet att vi skulle ut på havet. Utanför Narvik finns det hav! Vi for ut med en båt som hette "Gjöa". Det var jättefint väder och massor av norska fjäll runtomkring.

 
Tutsi-familjen hade som vanligt bullat upp med massor av fika och sånt som vuxna dricker.

Pappa visade både mig och mamma hur man skulle göra och jag fick fiska själv.

 

Sen fick mamma upp en fisk...

     Som jag tog i. Den var lite läskig, men med min fiskar-bakgrund så är det inget som får hindra en tuff kille. Kalle berättade att det var en torsk.
Kalle fick båtens minsta fisk. Men Mutsi fick upp en fin Kolja.
   

Pappa fick upp en Sej på några kilo. Han var jättestolt men sedan förstördes hans dag då Tutsi fick en torsk på säkert 10 kilo.
Här är Pappas Sej.

    

När jag blir stor skall jag åka till Norge och fiska själv!

På kvällen åkte vi till Harstad där jag träffade en Jäääätestor och myyyyysig nalle.


Idag känner jag att jag respekterats som en individ av de vuxna. De har visat omtanke och varit gulliga hela dagen.
Respekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0