Sjuk...


...har jag varit de senaste 14 dagarna!
Det hela började med en liten hostning och en och annan elva under näsan, mao en helt vanlig förkylning. Men sen barkade det rakt åt skogen-den försynta hostningen eskalerade till ett nytt besök på Huddinges barnakut, mer Adrenalin, stick i fingret (fotot ovan visar mitt absolut första plåster)och order om hostmedecin Ventolin.
Jag kämpade och kämpade och kämpade, mamma och mormor bar mig dygn efter dygn efter dygn-jag märkte att de var sjukt oroliga. Pappa som var på resande fot, ringde, smsade,mailade och skogsorolig. Jag måste medge att jag tyckte synd om dem, samtidigt njöt jag lite-ni fattar nog hur mycket gos, kärlek och morotsjuice jag har fått under dessa dagar.
I tisdags blev det värre, då sov tom mamma med mig i badrummet, som mormor hade ångat upp med hjälp av het vatten i badkaret-jag sov tokskönt och hade inga problem med att andas. Alla var glada och nöjde! Onsdagen kom och samma procedur, mamma och jag i badrummet-men icke sa nicke, denna gång hjälpte inte ångande badrum, så mamma öppnade fönstret i sovrummet på vid gavel och satte sig med mig i knäet-jag somnade och sov gott (mamma är tokförkyld nu, kan jag avslöja!).
På torsdagen lämnade vi min underbara mormor på T-centralen, då var hennes besök hos mig slut för denna gång. Under detta besöket lärde mormor mig en hel del matnyttigt, såsom var lampan finns och hur jag  vinkar hej och hej då.
Därefter åkte vi direkt till barnakuten i Huddinge igen-mamma var som en tigrinna, denna gång skulle hon minsann inte åka därifrån förens hon visste exakt vad det var för hemskt som drabbat mig-wow vilken mamma jag har!
Väl på akuten hälsade dom mig glatt välkommen tillbaka och alla "sjuksyrror" flockades kring mig, för att gosa-självklart brände jag av ett av mina sneda leenden. ;) Ny doktor, nu tillsammans med en AT-läkare, som lyssnade på mig och på mamma. Den nye doktorn var lite älder och kallade mig för "Gla-barn" och jag såg på mamma att hon gillade honom! Så kontentan av vårt besök blev, SLUTA genast med Ventolinet för det gör bara hostan värre (no shit!!) och åk hem och mys! VA!!!! Kunde ingen ha sagt detta tidigare-hur matt tror ni min mamma blev...

Hur som, nu är jag lite bättre-hostan låter trevligare men febern vill inte riktigt ge med sig, men vi slipper sova i badrummet...

Från sjukbädden
G

Kommentarer
Postat av: STORA Syster!

neeee , Nussse lilla sötis !!

men nu kommer jag hem , och då kommer du må bra !!! :D <3<3<3

2009-02-18 @ 13:14:00
URL: http://ggretchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0