Review of the year 2010

Med lite retroperspektiv på året som gått känns det viktigt att göra en återblick och lite kontemplation över 2010.
Faktum är att jag faktiskt ökat på min ålder och erfarenhetsbank med drygt 67%. Det kan man inte säga om många i min närhet!

Året började med en riktig "Vargavinter". På nyårsaftonen var vi på fest hos Liza och Jonas. Där började året med raketer. Jag fick lite smak för partys då. Mycket folk, dans och godis. Helt i min smak. Här njuter Maria, mamma och jag av fyrverkerierna.


Vintern fortsatte och vi for till Hemavan. Premiär för skidåkning. Men det gick sådär på egen hand.
Det här året går det nog bättre. Samtidigt fortsatte vintern här nere i Stockholm. Pappa blev galen varje gång snöplogen kom och fyllde vår uppfart med snö så han var tvungen att skotta jättemycket. Mitt i all vinter skulle vi åka till Åland med en jättestor båt. Vi kom bara till Ljusterö för all is. Men det var ok ändå.


         
.
Sedan kom äntligen våren. Vi tjuvstartade genom att ta en tur ner till båten i Grekland. Det var som vanligt urmysigt. Denna gång var Björn med... Då blir ju livet så mycket mysigare. Vår båt är hur bra som helst. Tänk att ha en lite sommarstuga nere i Medelhavet att åka till när som helst.

 

Sedan kom sommaren och pappa drog igång poolen. Jag var några dagar på Vålarö hos Janne och Inger. Pappa säger att det skall bli en tradition... 
Som vanligt en tur till Mormor & Morfar i Blekinge. Där träffade jag min gammel-farmor igen, som är 93 år.


          

Sedan blev det segling igen... Spetses, Egina, Hydra, Leonhidion, Poros - underbart!

     

Vi hann även med EN tur med våran hemma-båt. Som vanligt åkte vi bort till Stäkstugan och tog en tur i kanalen upp till Sibbofjärden.



Efter sommar kommer höst. Eftersom vi fixat till tomten under sommaren så var det skötsel och finputsning under hösten. Klippa gräs är ett tufft jobb. Jag längtar tills pappa köper den där självgående apparaten... Kratta löv är också jobbigt! Kommunen ringde också och skällde på oss för att vi lagt lite för mycket löv och grenar utanför tomten. Så det blev en riktigt röj-dag. Då var Farmor här och lekte med mig.
Sen blev det Halloweeen - jag gjorde succé på Dagis som otäck häxa.

     

Även i år blev det en rekortidig vinter med massor av snö.

   

Helt ok egentligen, men det får mig att fundera på framtiden. Skall man egentligen bo i ett land där det egentligen är obeboligt halva året. Jag får ta mig en funderar på det de närmaste 20 åren...

Julen firade vi med hela tjocka släkten, så när som några som valde bort oss. Men det var helt underbart nere hos Anders och Helen. Som vanligt blev det en vinterpromenad på Juldagen med korvgrillning. Mys på hög nivå och en sedvanlig gruppbild.



Med lite perspektiv kan jag konstatera att året varit till stor belåtenhet. Jag har träffat nya vänner som berikar mitt liv. Mina kusiner går från klarhet till klarhet. Farbröder och fastrar är som alltid på topp. Farmor, mormor och morfar är som sådana skall vara. De sätter alltid mig i centrum!
Sedan får jag väl konstatera att jag valt rätt föräldrar...

Betyg på 2010:  5 Gurkor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0