Spring Sail 2009

Oj vad länge sedan jag skrev....
Men det har ju hänt så mycket hela tiden....
I början av maj åkte hela tjocka-släkten ner till Grekland och seglade. Min farbror Janne (jag säger ibland fel och kallar honom Farfar) fyllde 60 år och det firade vi seglandes. Det var jättehärligt. Jag är så glad att min pappa och mina farbröder har köpt S/Y Blondie. Nu kan vi segla många gånger.
Vi besökte många öar. Mina kusiner berättade att dom hette; Kithnos, Serifos, Paros, Sifos, Psykos, Syskonos, Släktos - ja det var jättekonstiga namn.

Här ser du när jag hjälper Pappa att styra båten!



Sedan måste man ju ha koll på vinden oxå!



Jag ääälskar att bada. Speciellt i Medelhavet. Här badar Frabor Janne och jag

Far(far)bror Janne och jag badar i Medelhavet

Sedan måste man ju ta med den obligatoriska crew-bilden.

Bessättningen på S/Y Blondie och S/Y Amore Tea


Nu längtar jag till nästa segling...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0