Rombakk

Idag har jag varit utomlands...
Tillsammans med Tutsi-familjen har vi varit i Norge. Vi gick en jättespännande utfärd från Riksgränsen som heter Rombakksturen. Man går Rallarvägen hela vägen ner till Rombakksboten. En promenad på säker 10 mil, men jag klarade det galant... Inte ett uns skoskav!

Nu satt jag hela vägen i en bärstol som Pappa, Tobbe eller mamma bar. Samtidigt som jag somnade hela tiden. Så jag har inte riktigt koll på allt. Men som sagt, jag fyller 1 år först på fredag, så vad kan man förvänta sig.
I alla fall så gick vi i ett jättevackert landskap med fjäll, bäckar, klippor, fjällbjörk och ängssyra. Allt i en salig röra.
   

Ibland stannade vi och tog kort på oss själva...



Till slut var vi framme vid Atlanten. Där myste jag lite på stranden innan vi tog båten till Narvik
   

Jag måste ta tillbaka lite av min aggression från igår. Idag har de vuxna verkligen ställt upp bra. Buren hela dagen samt rikligt med mat och dryck, även om det blev lite oregelbundet. I vilket fall som helst var det en bra dag. Vi får se vad som händer i morgon. Då blir det fisketur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0