Riksgränsen

Oj, vilket ställe vi kom fram till idag. Riksgränsen ligger typ så långt bort man kan komma i Sverige.
Allting här ser annorlunda ut, väldigt Exotisch! Där träffade vi Pappas arbetskompis Tobbe och medan de jobbade tog vi andra en liten tur på fjället med den övrigaTutsi-familjen.

Vi kollade bl.a in Lokstallarna. En gammal ruin där man förr i tiden körde in loken när de skulle vända.
Sedan fick mamma nippran. Hon tror att jag skall bli kall, få myggbett eller bli jagad av en järv - så vi gick tillbaka till Meteorologen där vi bor.

När Tobbe och Pappa jobbat klart skulle vi ut igen. Då skulle vi grilla korv nere vid Vassijauri.


Det var helt myggfritt till mammas stora glädje... Medan de andra grillade och mumsade i sig korv så kastade dom till mig lite rester. Bl.a en kall falukorvsbit.



I och för sig jättegott, men när jag börjar på dagis så skall jag snacka med mina nya kompisar. Vi måste börja organisera oss. Detta förtryck av oss bebisar måste få ett slut. Kanske kan man gå fredligt tillväga - annars är jag inte främmande för att starta BRA - Bebisarnas Revolutionära Armé!

I morgon skall vi på utflykt. Kanske kan de få upprättelse. Kanske kan allt nytt och alla fina vyer skingra mina tankar. Vi får se?

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du behöver hjälp så kan jag backa upp den där armén



mvh Casper Seidefors

2009-07-22 @ 12:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0