Familjeäventyr

Oh, som jag har längtat!
Igår var det dags. Hela familjen, och jag, for på en äventyrsresa. Pappa skall upp på jobb i den svenska vildmarken och vi andra får följa med.
Det började med att vi fick skjuts av farbror Totte till tågcentralen där vi steg på ett jättelååångt tåg, destinerat till Riksgränsen


Där embarkerade vi en hel egen kupé. De andra dukade upp en läcker tåg-picnic



Medan jag fick mumsa på en banan, en bit från bordet...


Hur orättvis är inte världen. Finns det ingen som på allvar slåss för jämställdhet mellan åldrarna. Bara för att jag är liten så fick jag inte ta del av rostbiffen, potatissalladen och Margot osten!

Nåväl, när vi närmade oss Ljusdal så var det dags att sova. Greta tog fram min favvo-bok just nu. Nalle Puh.


Vi läste ett tag sedan blev syrran jättetrött. Jag somnade dock inte förrän vi var i Ånge. 
I morgon blir det säkert nya spännande saker . Jag vet inte hur det är med dig, men för mig känns allt man gör så himla nytt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0