Julgalan

För många år sedan fanns det en inrättning som kallades Julgalan. Då pågick den ute i Nacka Strand. Då var min pappa involverad tillsammans med hans kompis Micke. Det kom 1000-tals människor varje kväl dit ut. De åt, drack och partade samt såg en fantastisk show med massor av duktiga artister. Idag finns Julgalan kvar i mindre omfattning på Globen. Då jobbar min Mamma med det tillsammans med bl.a Micke. Häromkvällen var Pappa och jag på studiebesök och såg showen.


Jag tyckte EMD och Alcazar var bäst! När Markoolio och Linda Bentzing sjöng så sprang jag mest runt och kollade.

    

Sedan fick jag sitta hos Mia som är Mickes tjej. 

 

Hon var jättesnäll och det verkade precis som om hon ville ha en egen Gustav... :) Jag trodde att hon åt lussebullar hela tiden för hon pratade så konstigt. Men pappa berättade sedan att hon var från Danmark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0