Vad är oddsen?

En dag var jag som vanligt på dagis. Vi drog iväg på vår dagliga promenad till något spännande ställe. Den här gången blev det Långbro.
När vi går i vår utegrupp är min plats bredvid Nonna. Jag håller i hennes vagn, längst bak.



Efter mycket lek, lunch på Långbro Värdshus... Näe jag skojade, vi brukar grilla korv till lunch.
Men i alla fall, efter en dag med lek är det dags att gå hem.
Just idag hade jag tagit ut mig hårt och var väldigt trött när jag gick bredvid Nonna.
Jag somande gående och vaknade med en lyktstolpe i ansiktet.
Snacka om chockväckning, den var värre än när pappa försöker få upp mig på morgonen.
Blodet sprutade ur näsan och jag var ledsen.
Jag tror faktiskt att mina fröknar småfnissade åt mig.... Men jag är inte säker.
När pappa kom och hämrade mig var jag glad igen, men det torkade  blodet satt kvar.
Kolla...



Min pappa pratde med frk AL. Hon hade aldrig varit med om ett barn som gått och somnat samtidigt, och som dessutom vaknat av att ha krockat med en lyktstolpe.

Alltså vad är oddsen för att detta skulle hända just mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0