Konfirmation

För ett litet tag sedan var jag i kyrkan. Min syster Greta konfirmerade sig. Jag hade ordnat en jättefin och personlig present frånbara mig.

 
Sedan kom vi till kyrkan och där var Greta och hennes kompisar klädda i vitt. Greta stod i mitten under showen..
     

Konfirmation är liksom en fortsättning på dopet. Man får massa kunskap om vad som hände nere i Jersusalem, Bethlehem och Jeriko för lite drygt 2.000 år sedan när Jesus och hans polare for runt och gjorde underverk.
Jag orkade inte riktig fokusera under hela konfa-showen. Men kyrkogången var mysig att krypa i... Men man blir så trött!

  

Sedan bar det iväg till en kusin-tant dit Greta bjöd alla som ville uppvakta henne.
Jag hittade en väldigt stor och konstig fotboll...

  

När det var dags för Greta att öppna presenter så hjälpte jag såklart henne..

     

Jag hoppas hon blev sjuk glad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0