Vi seglar

Äntligen är vi på väg. Jag tog taktpinnen och styrde ut från Rhodos mot Symi....



Under dagen så lattjade jag med min kusin och hans flickvän, Den i släkten kända "Felippa", (men hon heter Anneli). De lärde mig fysik genom en del vattenlabbar, hur kikare funkar osv. Jag lärde mig också att mitt sele sitter fast i båten via en karbinhake och ett rep...Jag kan därför inte hoppa över bord. Sen myste vi.

   

Vi tog ett stopp i en vik och badade. Oh hur underbart det är...

 

Senare på em fortsatte vi mot Symi. Då hängde jag lite med stor-Farbror (eller extra Farfar - som  jag kallade honom förra året). Han försöker hela tiden bestämma på båten men det är inte lätt. Först har han två yngre bröder...med egna viljor. Och sen är jag med!


You bet att jag kan vara bestämd.
I morgon drar vi till en annan ö!

G/G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0