Det stundar födelsedag

Nu när man börjar närma sig 2 års dagen, får man ta tillfället i akt att komplentera lite över ytterligare ett år som gått.



Det har hänt jättemånga saker under detta år.

1 års dagen firade jag på Hurtigruten mellan Harstad och Svolver i Lofoten med mina nära och kära.
Efter sommaren började jag på dagis där Gittan, Britt och Ullis tagit hand om mig på ett jättebra sätt. Schyssta kompisar har jag också. Det har varit en ständig källa till glädje att gå till Dagis-jobbet.
Min mamma och pappa har jobbat mycket, men vi har haft möjlighet att följa med pappa på resor till fjällen.
Sedan har vi varit och seglat.
Jag har också lärt mig att prata. Jag säger massor men folk verkar inte lyssna - eftersom de inte förstår. Tänk vad utbrett hörselproblemen verkar vara...

Min intressen har fördjupats. Bad står högst på listan. Sedan Bollsporter av alla sorter. Därefter bilar och saker som rullar. Verktyg är kul, speciellt pappas riktiga verktyg. Sedan har vi djur. Jag gillar alla djur - utom den dumma gåsen på Skansen som attakerade mig två (2) gånger i tisdags. Han blev jättearg när jag jagade honom! Då buffade han omkull mig och bet mig i armen. Dessutom gillar jag inte flugor. Sedan tycker jag inte om fästingen som gav pappa Borrelia! Men Alice gillar jag.

Nu när man blir 2 år så får man väl ta sitt ansvar och börja pott-träna! Det börjar faktiskt bli äckligt med blöja!
Sedan har jag kommit långt med min simträning och har för avsikt att lära mig simma under kommande år. Jag skall också förbättra mitt ordförråd - framförallt måste jag lära mig behärska fler seglingstermer.

Till sist skall jag försöka styra min utveckling mot att bli en sund medborgare med goda värderingar samt fortsätta att alltid se saker och ting från den ljusa sidan. Mitt måtto för kommande år är "Go' och Gla - Kexchokla"'

Två-årsdagen önskar jag få fira med mina nära och kära. Ingen nämnd och ingen glömd - med mycket tårta, roliga presenter och fint badväder.

Kom och hälsa på om du har vägarna förbi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0