Julafton

Sjukt vad tiden går fort. Nu är vi en bit inne i 2010 och jag skall fylla 2 i sommar.
Men först en liten tillbaka blick från hur 2009 slutade, med ju och nyår.
Julen firade vi i Oxelösund. En liten, liten stad där min pappa växte upp. Vi våldgästade Anders & Helen. Mamma tycker det är jätteskönt för då slipper hon städa, laga mat och fixa hela tiden. Men det gör A&H - hela tiden. De är otroliga på sånt. När vi behöver koppla av åker vi ofta dit och blir ompysslade.

I vilket fall som helst kom den där konstiga gubben som alla har pratat om... Tomten alltså. Jag tyckte han var lite läskig och han fick ingen kram. Kanske nästa år!


Men sedan gick han och det var skönt! Då blev det dags för paketöppning....

        
Mamma hjälpte mig öppna en rolig polisbil från Farbror Janne - den tjöt jättemycket!
Sedan fick jag en jättegosig kanin.
Från Mamma fick jag en radiostyrd bil som Björn hjälpte mig med. Mamma är jätteduktig på att köra den. Jag kanske skall få låna den när jag blir 2!
Sedan fick jag filmen Gustaf. Den är bra!
I ett paket var det massa konstiga ödlor och ormar. De var läskiga...

Av A&H fick jag dock min bästa julklapp en "nästan" riktig dammsugare.... Oj vad rent det blev i huset för jag städa-städa hela helgen sedan..
    

Sent på Julaftonen blev jag lite "schleten" och då var det skönt att mysa med mamma.


Totalt sett får jag säga att Julaftonen var över förväntan. Massor av god mat, mycket godis, snälla människor och massor av paket. Det var bara den konstiga gubben som var lite suspekt (dessutom luktade han sprit)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0