Schlagern

I dag, lördag den 6 februari, börjar årets stora pseudo händelse. Under fem veckor framåt kommer media att skriva allt om den stundande Melodifestivalen.
Artisternas kläder kommer att diskuteras på arbetsplatser. Låtarnas nynn-potential snackas om på skolgårdar. T.o.m i riksdagen kommer man spekulera i vem som har största möjligheten i andra chansen. Vi ligger under belägring....

Till slut kommer någon att segra och får bege sig till Oslo för att försöka kvalificera sig till Finalen i European Song Contest. Men som vanligt blir det väl en låt från Kirgistan som vinner.

För min egen del håller jag mig neutral så länge teletubbis vinner. Jag gillar verkligen dom!


Kolla vilka sköna lirara! De kan både sjunga och dansa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0