Kälk söndag

Idag vaknade vi upp, pappa och jag, till sol.
Jag blev tokglad för jag troddee det var sommar. Men tji, fick man. 10 grader kallt ute. Så efter en sen frukost blev det en kälktur.


Vi satsade på våran närmast kälkbacke. Det var urhäftigt när jag satt fram och styrede mendan pappa satt bak.


Jag tjoade och var glad ända tills pappa tyckte jag skulle pröva backen själv. Dålig idé!
Jag gjorde en praktvurpa och snurrade flera varv. Det värsta var nog ändå att jag tappade nappen. Men det hittade pappa till slut.
I vilket fall som helst tyckte jag det räckte. Vi tog oss hem till en kopp stärkande varm mjölkchoklad. Nästa gång skall pappa få åka själv får han se hur lätt det är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0