Julpyssel

Nu stundar julen.
Idag var det julbord på dagis. Gott och trevligt med de andra barnen som också hänger i.
Fröknarna fick present av mamma och pappa. Det borde dom få oftare. De var jättesnälla mot mig idag.

När jag kom hem blev jag alldeles chockad.
Det stod ett träd i vardagsrummet och lyste.
Den var mäktigt.
Den luktade gott.
Det var julen som kommit till vårt hus.
Mamma hade varit på NK och köpt en färdigklädd gran. Visst är hon fiffig - och så vacker den var.


En så fin gran skulle jag aldrig kunna klä själv.

Sedan var det dags för julpyssel IRL, när morfar och jag gjorde ett pepparkakshus. Det var jättesvårt för morfar. Han kunde bara jobba med en hand eftersom han var tvungen att hålla mig borta från godiset med den andra.



Sedan rundade vi av klädden med att bränna av ett tomtebloss. Jag fick äntligen var med i julpysslet och hålla själv.


Snacka om modig. Jag brände mig nästan ingenting på den jättevarma pinnen. Med det höll mig inte borta länge från att tjata till mig ytterligare ett tomtebloss.
Nu kan snart tomten komma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0