The 4th generation

Idag var jag och hälsade på gammelfarmor. Hon heter Ellen och är 93 år gammal. Hon är mamma till min morfar Bengan, som i sin tur är pappa till min mamma.
Jag har lite svårt att fatta allt detta. Det blir liksom konstigt att tänka på det sättet.
Hon hade i alla fall roliga leksaker - Gammelfarmor.
En rolig kärra och en pinne med krok på, som en upp-o-nedvänd golfklubba.

  

Sedan förevigade vi alla generationer på bild.



Innan vi åkte fick Gammelfarmor en Bamsekram.



Tanken svindlar lite när man tänker på att hon är 91 år äldre än mig. Det måste ju hänt en himla massa saker på dom 91 år jag inte var med. Typ uppfinningar av elden, hjulet och DVD. Sen har det hänt massa saker också. Kartagerna intog Troja, 30-åriga kriget, Månlandningen, Digerdöden och att Martin Stenmark vann svenska Melodifestivalen. Byggnader som har uppförts: Eiffeltornet, Marsviken, Konsum i Mälarhöjden, Clarion Hotel Stockholm och Globen.
Tänk vad hon varit med om mycket saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0