Farmor och Mormor (samma dag)

Så har man precis kommit hem från Grekland och det är dags att dra ut på vägen igen.
Idag blev det frukost hos Farmor i Nyköping med läckerheter som:
Pippi-äg
Mljök
Kaivar-mack med ot
Sen tog farmor och jag en promenad på gården. 


När vi vinkat av farmor blev det sträck körning till Blekinge för att hälsa på morfar och mormor.

Där tog jag min första fluga - alldeles själv. Tyvärr slog jag så hårt att mormors flugsmälla gick sönder.
Här får jag lite "bannor" av henne.



Men nu har jag iallafall hjälpt till att desimera flugbeståndet i Blekinge. I morgon skall morfar köpa en ny manuell flugsmälla. Han har en ny elektrisk, men den får jag inte använda eftersom morfar fick en jättestöt när han skulle pröva den på sig själv. Nu har han jättekonstiga ryckningar i armen, men de försvinner nog till hösten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0