Min bror och jag...



...har använt samma pyjamas-sjukt mysigt!!!
Mysig, är  annars ett av de ord jag gärna använder när jag ska beskriva min brorsa, intelligent är ett annat-han är en fena på språk, brorsan och jag brukar snacka ryska med varandra, jag tror iallafall att det är det språket han pratar med mig på-eller så är det spanska, eller engelska, eller svenska, eller japanska (jag vet, han är en "språknörd")...

Idag började Kalle lite senare i skolan (Södra Latin, tydligen en busbra skola-den måste jag ju oxå gå i), så vi åt frulle tillsammans, brorsans pannkakor såg dock mkt godare ut än min "slabbiga" gröt, Katrinplommonpurén var som vanligt utsökt. Jag passade på att förhöra Kalle på hans historieläxa, han var lite rostig, men det blev bra till slut...

Mamma har varit sjukt upptagen med att hitta ett bra dagis (f´låt faster Inger, jag menar självklart förskola) till mig ,och i eftermiddag ska ví besöka 6 st-hmmmm, hon tar ju i så att hon kräks, min mamma! Man kan verkligen inte anklaga min hennenför att lämna något åt slumpen, ska det va, så ska det va :) :) Påminn mig vid tillfälle, så ska jag berätta om förberedelserna inför julafton hemma i Mälarhöjden-my god, har ni hört talas om "Bridezillas", mamma går under epitet christmaszilla!

Väl ute på "byn" med mamma och bror i släptåg, traskade vi runt i snöslasket och besökte alla förskolor utom en, den ska mamma kolla på imorgon, innan hon går till gymmet (bäst att ta med det, för hon är sjukt nöjd med sig själv!) . Så nu har mamma rangordnat de olika skolorna, och jag vet att hon kommer att få ligga i hårda förhandlingar med pappa, för att få igenom den förskola vi vill ha-say no more...
Väl hemma, gosade jag en stund med syrran (henne ska jag berätta mer om imorgon, måste välja ut en "nördbild" på henne, hon kommer att bli galen!!!! ), käkade, badade så att skummet yrde och somnade sedan gott i min mammas härligt mjuka famn! Pappa-imorgon är det du och jag, det blir lite väl mycket rosa och fluff när mamma ska natta-ja, du förstår!

ZzzzzzZZZZzzzzz....
G

Kommentarer
Postat av: Pelle Lindberg

Jag har redan några spikförslag...

Hlsn/P

2009-01-24 @ 00:19:09
Postat av: Martina

Vilken sjukt fin blogg du har Gustav, va kul att jag kan hålla koll på dig och din familj nu! // Martina

2009-01-24 @ 08:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0