Att vara sjuk...


...är inte roligt, inte när man är så liten som jag...

Jag är ledsen över att jag varit så dålig på att "blogga" på ett tag-men jag drabbades av ett elakt virus härom dagen,ett dumt förkylningsvirus!
Ma trodde att jag skulle dö (dramaqueen), jag kan iofs förstå henne lite, jag hostade nämligen så tokigt att luften tog slut och ingen ny kunde komma in! Som tur var, hade pa kommit hem fr Åre samma dag, så han kunde coola ner ma lite-men jag tror att jag skrämde även honom en smula! :)
Ma slängde på mig alla kläder och pa körde fram bilen och sedan bar det iväg till Huddinges barnakut. Där träffade vi på en barsk sjuksköterska som trodde att jag hade fått krupp-Hallå!!!  Har man krupp låter man som en hund eller nått... Doktorn kom, hon var faktiskt ganska söt och hade oxå hosta, lyssnade på mina lungor och skulle promt kolla i mina öron (undra om det var för att kolla vaxhalten?!) vilket jag avskyr. Men tydligen såg allt bra ut-skönt tänkte jag! Kom NU , ville jag skrika till mina föräldrar,men som vanligt är dom som tuggumi-SEGA!
Tydligen ville doktorn att jag skulle andas in Adrenalin så att mina luftrör skulle vidga sig. DET kan jag säga, var det absolut värsta jag varit med om sedan jag skulle ut ur min ma-SHIT!!! Den barska sjuksköterskan kom in och satt en tratt för min mun och ville sedan att jag ska andas i den, MONGO!!!! Jag blev skitarg... tyvärr hjälpte det inte, utan jag fick glatt foga mig, för detta skulle ske ytterligare en gång.
Efter detta trauma, kom den söta doktorn tillbaka och sa att vi kunde åka hem (ma fick ngt äckligt med sig hem som jag skulle dricka, så att hostan gav med sig)-men om jag inte blev bättre, skulle jag läggas in! My god, läggas in-aldrig! Har hört att maten och servicen är riktigt dålig på sjukhus. Då vill jag hellre läggas in på Marvsikens Golf- och konferenshotell, hos Sara...

Nu mår jag mycket bättre, men den elaka hostan sitter i och det är självklart värst om nätterna. Å andra sidan, är det lite mysigt att vara sjuk, ma gosar med mig hela tiden och jag får sova i ma och pa stora härliga säng! ;) ;)

Just ja, måste ju berätta om hur duktig min pa är på att spela "synt"-på sjukhuset spelade han mina favotlåtar (Lilla snigel och Imse Vimse) helt utan notor-fattar ni vilken grym pa jag har!

Nu dax för middag och jag lovar jag är riktigt hungrig-har jag tur kan jag säkert fjäska till mig lite morotsjuice oxå!
G

När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.

A.A. Milne

Kommentarer
Postat av: Sarah

Men det är ju såklart..har även fina små huskurer ..

gustav tänk om jag fick ha dig som gäst, då ska jag skämma bort dig totalt. Men du, jag tror redan att din ma o pa gör det. Men är man så söt o go som du så ska det va så.. Jag o adam ska på mojjeo tobbe trollkarl på lördag tillsammans med kattis o boysen. Längtar tills du blir lite större så du kan följa med. men som du växer o knakar lär det inte dröja länge...kraaaaaam S. P.s bra marknadsföring för marsviken, du verkar ha hajjat detta:-)

2009-02-03 @ 16:41:06
Postat av: Pelle Lindberg

Nu börjar det likna nått!

Snart står företagen på kö med feta sponsringscheckar för att du skall name-droppa just deras företag i bloggen. Västa "BlondinGurra" knepet.

Och först ut var såklart Marsviken. Fiffigt!

Undrar vilka varumärken som kommer härnäst? Libero, Riksgränsen, Hemavan, Tärnaby, etc...?

2009-02-03 @ 23:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0