Snälla Tomten!

Nu är jag ute i elfte timmen...
Med tanke på min ringa ålder så är jag inte direkt van med att man måste skriva önskelistor inför Julafton till dig. Förr i tiden har jag förstått att man skrev en lista på ett papper som man sedan stoppade in i ett annat, vikt papper (sk kuvert) för att till sist klistra på en liten, liten papperslapp innan man la alla dessa papper i en gul låda. Det kallas för "snigel post".
Nu för tiden utgår jag från att tomten är on-line och bevakar alla barns bloggar.

Under det år som gått har jag varit jättesnäll!

Jag är en glad och trevlig kille med hög empati och mycket humor. Jag är inte på något sätt elak. De ytterst få tillfällen då externa personer kan uppfatta mig som elak är bara missuppfattningar, då jag av bristande erfarenhet ev har uppträtt "impropriate". Jag vill här be om ursäkt för alla de tillfällen som uppstått och ärligt be berörda personer om förlåtelse. Dvs jag gör härmed en "pudel" för mina första 17 månaders misstag...

För att visa vilken fin kille jag är så vill jag bevisa det med en bild. Till din ära har vi tagit in ett grönt träd i vårt hus....? Här ser du också tydligt att jag matar dina renar med pepparkakor och ostbågar samt att jag också bär din röda och vita hatt.



För att ytterligare bevisa min änglalika uppsyn ser du att jag alltid ler.

   

Dessutom vill jag påstå att jag är omtyckt av väldigt många människor. Fröknarna på dagis, pappas kompisar (f'låt Totte), mammas kompisar, släkten i Blekinge och de andra som är mer utspridda samt givetvis av familjen.



I somras hade jag lite problem med familjen när de med berått mod valde bort mig på den här bilden. Numera är jag äldre och kan se det som en liten irriterande petitess i våra relationer.

Kära tomten!
Gör nu en ärlig bedömning av mig.
På din fråga - hoppas och tror jag på, att även du anser att jag faller under kategorin - Snälla barn.

Din Gustav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0