Lucia på Dagis

Alltså ibland undrar man...
Häromdagen var det fullt drag på Dagis. Fröknarna var stissiga, föräldrarna nervösa och alla barnen utklädda till lustiga figurer...
Jodå, nu fick man vara med om något nytt. Svenskt Luciafirande.


Här är vi allihopa utanför Fjärilens altan. Jag sitter längst till höger i min favoritfröken, Gittans knä! Som ni ser var vi en brokig skara med många lucior, pepparkaksgubbar och tomtar, en stjärngosse och ett troll!?
Vi sjöng "tipp tapp", Luciasången och andra traditionella luciasånger så att föräldrarnas ögon blev alldeles tåriga.
Jag höll mig ganska kall och studerade mest de andra. Dessutom är det så svårt att sjunga med napp i munnen...
Efter vårt uppträdande så blev det fika. Mamma var jättestressad. Medans alla andra hade bakat lussebullar, pepparkakor, finska pinnar och havrekakor så var min mamma på ICA och köpte struvor. Fiffigt!


   

Efteråt blev det lek i sandlådan och "Herre på täppan". Jag besegrade sandhögen flera gånger...

Kommentarer
Postat av: Cinna

Åhhhhhhh, vad han är söt Camilla!!! Ett riktigt charmtroll. Ska han hälsa på mormor och morfar nåt i jul?. Vi åker ner lördag morgon.

Ha en riktigt God Jul

Kram Cinna (som har bloggen tusenvaser, crazy samling men kul!!!)

2009-12-17 @ 09:43:09
URL: http://tusenvaser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0