Nu börjar min institutionering - Dags för Dagis!

Så, redan innan man blivit 13 månader skall man institutionaliseras. Idag gick Pappa och jag till mitt Dagis.

Jag var lite spänd på vägen dit. Fröken som vi träffade var jättesnäll, men det visade sig att Pappa gått till fel Dagis. När vi hittade rätt var det en ännu snällare fröken där. Hon sa att det inte gjorde något att vi kom försent. Men det var säkert bara för att jag la upp värsta charmoffensiven - ni vet - vinkade, la huvudet på sned och skrattade.
Hon och pappa satt och pratade medan jag kollade in lokalerna och alla grejer. Bl.a. hittade jag en av de andra barnens napp som jag prövade. Men det fanns massor av bilar och grejer.


Jag är tydligen yngst i gruppen på 14 barn som håller till på Fjärilen. Det blir utvecklande. Det är flera av dom som kan prata...
När pappa hade fått alla instruktioner så var det dags att gå hem igen.
Men i morgon börjar allvaret på riktigt. Då kör vi hela dagen. Som tur är har jag mamma med mig då för hon kommer hem från Champagne ikväll. 
Hon bubblar nog av glädje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0